آمریکا رسما فرایند حذف انصارالله از فهرست تروریسم را شروع کرد

به گزارش مینی نت، وزارت خارجه آمریکا اقدامات مربوط به حذف نام انصارالله یمن از لیست تروریسم را شروع کرد.

آمریکا رسما فرایند حذف انصارالله از فهرست تروریسم را شروع کرد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا از شروع فرایند حذف نام انصارالله یمن از لیست تروریسم اطلاع داد؛ اقدامی که به برطرف موانع پیش روی سازمان های بشردوستانه برای تأمین یاری های ضروری در یمن می انجامد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام نمود، ما به صورت رسمی تصمیم آنتونی بلینکن، وزیر خارجه برای حذف نام انصارالله از لیست تروریسم را به کنگره اعلام نمودیم.

این اقدام که به زودی اجرایی می گردد بعد از اعلام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای خاتمه حمایت خود از عملیات در یمن، اتخاذ می گردد.

این سخنگو اضافه نمود: این تصمیم هیچ ارتباطی با رویکرد ما درباره انصارالله ندارد.

وی اضافه نمود: ما بر پایبندی مان برای یاری به عربستان جهت دفاع از خاک خود در برابر حملات جدید تأکید کردیم. این اقداممان تنها به خاطر عواقب انسانی است که درج نام انصارالله در لیست تروریسم به دنبال دارد. سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه از آن موقع شرح دادند که درج نام انصارالله در لیست تروریسم به تسریع در وقوع بدترین بحران انسانی در دنیا منجر خواهد داشت.

روز آدینه یک مقام در وزارت خارجه آمریکا گفته بود که این کشور میخواهد تصمیم حذف نام انصارالله از فهرست تروریسم را به کنگره ابلاغ کند؛ این تصمیم واکنش های مثبت و استقبال گسترده دنیای را به دنبال داشت.

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای اعلام نمود، حذف نام انصارالله از لیست تروریسم احساس راحتی عمیقی به میلیون ها یمنی می دهد که به یاری های انسانی و واردات تجاری برای برآوردن نیازهای اساسی شان وابسته هستند.

نهادهای بشردوستانه می گویند برای ورود یاری ها به یمن ناچار به تعامل با انصارالله هستند و درج نام این جنبش در لیست تروریسم این نهادها را در معرض خطر پیگرد در آمریکا قرار می دهد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا قبل از ترک پستش از درج نام انصارالله در لیست تروریسم اطلاع داد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1435

به "آمریکا رسما فرایند حذف انصارالله از فهرست تروریسم را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا رسما فرایند حذف انصارالله از فهرست تروریسم را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید