آمریکا به دنبال لغو معافیت کشورها در همکاری های هسته ای با ایران

به گزارش مینی نت، رئیس جمهور آمریکا و مشاورانش در حال آنالیز لغو معافیت های اعطاشده به بعضی کشورها برای همکاری در برنامه های هسته ای صلح آمیز ایران هستند.

آمریکا به دنبال لغو معافیت کشورها در همکاری های هسته ای با ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دو منبع مطلع در دولت آمریکا به خبرنگار شبکه خبری سی ان ان گفته اند مقامات دولت ترامپ طی هفته های اخیر برای تصمیم گیری در مورد لغو احتمالی معافیت های اعطاشده به بعضی کشورها جهت همکاری در پروژه های هسته ای صلح آمیز ایران چندین نشست برگزار نموده اند.

بر اساس اظهارات این دو مقام آمریکایی، جان بولتون مشاور امنیت ملی این کشور که در ایران ستیزی ید طولایی دارد جزو مقاماتی است که به شدت برای لغو این معافیت کوشش می نمایند اما مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا با لغو معافیت ها مخالف است. با توجه به اختلاف نظرهای موجود، تاکنون تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

مخالفان لغو معافیت های اعطاشده جهت تداوم همکاری های هسته ای بعضی کشورها با ایران معتقدند در صورت لغو این معافیت ها یک ابزار مهم برای نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران از بین خواهد رفت.

کاخ سفید روز گذشته اعلام نمود معافیت خریداران نفت ایران از اجرای تحریم ها تمدید نخواهد شد. اکنون تندروهای آمریکایی کوشش می نمایند چنین تصمیمی در مورد معافیت های هسته ای نیز اتخاذ گردد تا به زعم آنها فشارها بر ایران به اوج برسد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 183

به "آمریکا به دنبال لغو معافیت کشورها در همکاری های هسته ای با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به دنبال لغو معافیت کشورها در همکاری های هسته ای با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید