آفریقای جنوبی عرضه واکسن آسترازِنسا را متوقف کرد

به گزارش مینی نت، آفریقای جنوبی، عرضه واکسن آسترازِنسا را به دلیل ترس از عدم متوقف کردن نوع خفیف کرونا کنار گذاشت.

آفریقای جنوبی عرضه واکسن آسترازِنسا را متوقف کرد

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، خبرگزاری رویترز در خبر نخست صفحه خود نوشت شوک واکسن: آفریقای جنوبی، عرضه واکسن آسترازِنسا را به دلیل ترس از عدم متوقف کردن نوع خفیف کرونا کنار گذاشت.

به نوشته این گزارش، آفریقای جنوبی، امروز برنامه واکسیناسیون کووید 19 شرکت آسترازِنسا انگلیس را پس از اینکه آمار نشان داد این واکسن حداقل محافظت در برابر یک نوع خفیف کرونا ایجاد می نماید، متوقف کرد چراکه بیم آن می رود یک نبرد طولانی با این عامل بیماری زا شکل بگیرد.

محققان دانشگاه دانشگاه ویتواترزراند و دانشگاه آکسفورد بیان کردند در آنالیز ها واکسن آسترازِنسا، حداقل محافظت در برابر عفونت خفیف یا متوسط از نوع موسوم به گونه آفریقای جنوبی را در بین جوانان ایجاد نموده است.

اندرو پولار، محقق ارشد آزمایشات واکسن آکسفورد گفت: این مطالعه تأیید می نماید که ویروس همه گیر کرونا همانطور که انتظار می رفت، راه هایی برای ادامه گسترش در جمعیت واکسینه شده پیدا خواهد نمود.

وزیر بهداشت آفریقای جنوبی بیان کرد عرضه این واکسن متوقف خواهد شد و دولت منتظر توصیه های دانشمندان برای انجام بهترین کار خواهد ماند.

آفریقا، امید زیادی به واکسن آسترازِنسا داشت زیرا این واکسن ارزان و ذخیره سازی و انتقال آن از واکسن فایزر آسان تر بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1389

به "آفریقای جنوبی عرضه واکسن آسترازِنسا را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آفریقای جنوبی عرضه واکسن آسترازِنسا را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید