شروع انتخابات پارلمانی زودهنگام انگلیس

به گزارش مینی نت، مردم انگلیس صبح امروز (پنجشنبه) برای شرکت در انتخابات پارلمانی زودهنگام به پای صندوق های رای رفتند تا شرنوشت خروج این کشور از اتحادیه اروپا را تعیین نمایند.

شروع انتخابات پارلمانی زودهنگام انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سومین بار در پنج سال گذشته است که مردم انگلیس در انتخابات مجلسی شرکت می نمایند.

این انتخابات که قرار بود بر اساس گفته های بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس 31 ژانویه 2020 برگزار گردد، زودتر از زمان مشخص شده برگزار گردید.

پس از چندین هفته مبارزات فشرده انتخاباتی، شعبه های رای گیری از ساعت 7 صبح امروز به روی رای دهندگان گگردده شده و ساعت 10 شب به فعالیت خود انتها خواهند داد. انتظار می رود نتایج اولیه انتخابات تا نیمه شب و نتایج نهایی تا بعد از ظهر فردا (آدینه) منتشر شوند.

براساس گزارش های منتشر شده در حدود 46 میلیون تن از مردم انگلیس برای شرکت در انتخابات مجلسی این کشور ثبت نام نموده اند.

پس از ماه ها عدم توافق سیاسی درباره برگزیت، این انتخابات زودهنگام با هدف خروج مجلس از بن بست برگزار گردیده است. بوریس جانسون محافظه کار امیدوار است که در این انتخابات اکثریت آرا را به دست آورد تا توافق برگزیت که درباره آن با بروکسل گفت وگو نموده است را اجرایی کند. از سوی دیگر، جرمی کوربین، نامزد حزب کارگر و رقیب جانسون در انتخابات وعده داده است که در صورت پیروزی در این انتخابات یک رفراندوم دیگر درباره برگزیت برگزار خواهد نمود.

مردم انگلیس در همه پرسی 2016 میلادی با 52 درصد رای موافق در مقابل 48 درصد رای مخالف، از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کردند.

ترزا می، نخست وزیری است که فرایند خروج از اتحادیه اروپا را در مارس 2017 شروع کرد اما نتوانست آن را تکمیل کند. توافق خروجی که وی با اتحادیه اروپا درباره آن مذاکره نموده بود چندین بار توسط نمایندگان مجلس مسدود شده بود به همین دلیل ترزا می مجبور به استعفا شد.

بوریس جانسون که توسط حزب محافظه کار منصوب شد، در ژوئیه گذشته جایگزین ترزا می شد. اما استعفای اعضای دولت وی، تعلیق مجلس، از دست رفتن اکثریت مطلقش، لغو تعلیق مجلس، مذاکره درباره توافق جدید برای جدایی از اتحادیه اروپا و انتها عدم توانایی خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 اکتبر، بوریس جانسون را مجبور کرد تا هرچه سریعتر برای انتخابات زودهنگام فراخوان دهد تا امید به یافتن راه حلی داشته باشد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 579

به "شروع انتخابات پارلمانی زودهنگام انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع انتخابات پارلمانی زودهنگام انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید